reklama

Prístavné mólo

Počas dovolenky pri mori človek uvažuje trošku inak. Je uvoľnenejší, bezstarostný a vychutnáva si každú sekundu dovolenkovej pohody. I myseľ je čistejšia a jasnejšie uvažujeme. Posledný deň v Chorvátsku som vstala asi okolo piatej ráno a vybrala som sa na rannú prechádzku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Je skoré ráno a ja stojím na okraji móla. Jemný , chladný , od mora vanúci vietor sa pohráva s vlasmi a prifarbuje mi líčka do červena.

Pritom sa pozerám na nikde nekončiace tmavé more, ktoré ešte neprivítali hrejivé lúče slnka. Počujem melodickú pieseň vĺn udierajúcich do kameňov. Do nosa mi vráža slaná vôňa prímorského vzduchu. Snažím sa tento okamih vryť hlboko do pamäti, nasýtiť sa vzduchom, tancovať podľa rytmu neutíchajúcich vĺn, pozorovať vychádzajúce slnko spoza mora, ktoré zobudí spiace mestečko k životu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nad hlavou mi poletujú čajky, ktoré sa sem-tam strmhlav spustia k hladine mora ukoristiť si nejakú potravu. V mori sa občas mihnú malé rybky, ktoré vyskočia a so žblnkotom sa opäť stratia v hlbinách. Pri móle sú odstavené výletné lode, luxusné súkromné jachty i malé člny, ktoré sa kolíšu podľa príkazov morských vĺn. Mólo z druhej strany lemujú lavičky a čierno-biele fotografie so stručnými informáciami siahajúcimi k jeho počiatkom a k výstavbe. V pozadí za fotografiami stojí plastová figurína stvárňujúca ženu životnej veľkosti oblečenú v šatách siahajúcimi až po zem. V ľavej ruke drží nad sebou dáždnik a v pravej vreckovku mávajúc s ňou na svojho milého stojaceho o pár metrov pred ňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sadnem si na lavičku a upriem pohľad do zeme. Štvorcové tmavé kamene, z ktorých je mólo postavené, sú už takmer hladké od toho množstva chodidiel, čo po nich prešli. Zasiahne ma túžba nazrieť do minulosti, stáť na ňom, sedieť, trebárs i mávať vreckovkou ako tá žena za mojim chrbtom, či len bezducho upierať pohľad na more a na jazyku cítiť jeho prenikavú chuť. Z tranzu ma dostane až akýsi rybár s fúzmi, ktorý akurát nasadol na svoju loďku a odvesloval z prístavu.

Vtom slnko začne vychádzať spoza mora a vítať nový deň. More sa zatrbliece od prvých slnečných lúčov a osvieti moju tvár. Pocítim tie povzbudivé zlatisté lúče na celom mojom tele, ktoré sú ako pohladenia matkiných láskavých rúk. Prístavné móla sú a boli vždy miestami, na ktoré chodím počas dovolenky nespočetne veľakrát a miestami, ktoré ma priťahovali ako dva nesúhlasne nabité póly.

Gabriela Pivková

Gabriela Pivková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu